Mediji

Sa djecom treba početi razgovarati o alkoholu prije nego što mislite.

Sa djecom treba početi razgovarati o alkoholu prije nego što mislite.

Čemu vakat, tome je i vrijeme. A kada je pravo vrijeme da razgovarate s djecom o alkoholu?  Kada imaju dvije godine? Dvadeset i dvije? Možda nikada? Mislite da su ovo samo slučajno nabacani brojevi. Ne, ovo su odgovori stvarnih roditelja iz BiH u anketi Udruženja NARKO-NE iz marta 2021. na pitanje kada je pravo vrijeme da se počne s djecom razgovarati o alkoholu.

Djeca već u dobi od 8 do 11 godina počinju drugačije razmišljati o alkoholu i promatrati ga na pozitivniji način. Ujedno, u tom periodu mogu razumjeti i kompleksnija pitanja, kao što je maloljetničko pijenje, a i otvoreni su za saslušati roditelje. Naravno, ako dijete i ranije počne postavljati pitanja, ne zanemarujte ga, već mu odgovorite riječima koje može razumjeti. U svakom slučaju, ne čekajte da dijete dođe u tinejdžerske godine da počnete razgovor o ovoj temi. Što ranije razgovarate sa djecom o alkoholu, veće su šanse da ćete utjecati na njihovu odluku o (ne)konzumiranju alkohola. Možda mislite ma, nema toga kod nas, premali su  i sl., no podaci iz BiH govore drugačije. U istraživanju ESPAD-a pokazalo se da je gotovo 90 posto ispitanih učenika i učenica prvih razreda srednjih škola navelo da su pili alkohol bar jednom, dok se svaki treći po prvi put napio prije trinaeste godine. Istraživanje iz 2010. pokazuje da je 20 posto djece prvi put konzumiralo alkohol u devetoj godini, a 12 posto njih u desetoj. Svoje prvo pijanstvo svako treće dijete je doživjelo prije trinaestog rođendana.

Ključno što roditelji mogu uraditi jeste razgovor. Ok, znamo, lakše je reći razgovarajte s djecom nego to učiniti. No, odakle krenuti? Kada vidite na TV-u ili u šetnji gradom reklamu za alkohol, osobu koja se opija i sl., to iskoristite kao povod za razgovor. Nemojte se upuštati u duga objašnjenja ili zastrašivati djecu posljedicama koje im se mogu dogoditi za nekoliko decenija. Ključno je da se ne okrenete senzacionalističkim informacijama, jer one mogu djeci alkohol učiniti posebnim i zanimljivim. I sami se dobro informišite prije razgovora, slušajte dječija pitanja, a ako na neko ne znate odgovor, iskreno recite da ne znate, ali pokušajte ga pronaći. Vjerujte u svoj uticaj, jer kod čak osam od desetero djece roditelji imaju glavni uticaj na njihovu odluku da li da piju ili ne. Pokažite da ste na njihovoj strani, te da brinete za nihovu sreću i dobrobit. Osnovna poruka koju šaljete je da ne odobravate konzumiranje alkohola.

Jeste li znali?

Video kampanje:

Mladi poručuju: