Sa današnjim ubrzanim tempom života, djeca se već od najranijih školskih dana suočavaju s brojnim izazovima – od uspostavljanja prijateljstava i izražavanja emocija do rješavanja sukoba i donošenja odluka. Upravo zato, programi za razvoj životnih vještina postaju neizostavan dio obrazovanja. Ovi programi pomažu djeci da bolje razumiju sebe i druge, razvijaju emocionalnu pismenost, jačaju samopouzdanje i uče važne socijalne vještine koje će im koristiti kroz cijeli život.
Tokom školske 2024/2025. godine dodatno su educirana 32 učitelja i učiteljice za provođenje programa Odrastimo zajedno, čime je formirana baza od ukupno njih 64 koji su edukovani i osposobljeni za implementaciju programa u osnovnim školama.
U radionicama koje su u protekloj školskoj godini proveli učitelji, učestvovalo je ukupno 1.215 učenika i učenica od I do IV razreda iz 13 osnovnih škola u Kantonu Sarajevo. (Ukupna lista škola u kojima se program provodi dostupna je ovdje.)
Implementaciju programa prati Udruženje NARKO-NE, koje redovno provodi monitoring posjete, razgovara s učiteljima o izazovima i potrebama u provedbi te pruža podršku s ciljem unapređenja realizacije programa.
Na kraju realizacije programa organizovana je i evaluacijska radionica s učiteljima, a povratne informacije bile su izuzetno pozitivne. Učitelji ističu da djeca rado učestvuju u radionicama, da se osjećaju slobodnije da izraze svoje mišljenje i emocije, te da se kroz program jača empatija, samopouzdanje i međusobno razumijevanje među učenicima.
Nekoliko izdvojenih komentara s evaluacija:
Djeca se kroz program bolje upoznaju i razvijaju empatiju, što je izuzetno važno u ranom razvoju.
Djeca jasnije i bez straha izražavaju svoje misli i emocije.
Program jača samopoštovanje, a postavljanje pravila u prvim radionicama olakšava dalji rad jer djeca ostaju dosljedna i disciplinovana.
Učitelji također naglašavaju da se program lako uklapa u školski kurikulum. Omogućava fleksibilnost u radu jer se može kombinovati s različitim nastavnim jedinicama i predmetima. Osim toga, zahvaljujući unaprijed pripremljenim materijalima i jasno strukturiranim radionicama, program je jednostavan za realizaciju, a istovremeno doprinosi i psihofizičkom zdravlju djece.
Učitelji i učiteljice koji su učestvovali u programu izrazili su želju da nastave njegovu implementaciju i u narednoj školskoj godini. Planirano je da se program i dalje provodi u osnovnim školama Kantona Sarajevo, a ujedno se planira i pilot-faza implementacije u Tuzlanskom kantonu.
Azra Halilović





