Uspješno proveden program „Odrastimo zajedno“ 

Nastavni program Odrastimo zajedno za promociju zdravlja i razvoja ličnosti djece od 1. do 4. razreda zasniva se na pristupu unapređenja životnih vještina, odnosno razvijanja samosvijesti, empatije, komunikacijskih vještina, suočavanja sa stresom, kritičkog razmišljanja i mnogih drugih vještina koje će djecu osnažiti i pomoći im u suočavanju sa rizicima i odabiru zdravog načina života.

Tokom školske 2023./2024. godine program Odrastimo zajedno je realizovan u deset osnovnih škola u Kantonu Sarajevo i to u: OŠ Vrhbosna, OŠ Saburina, Druga osnovna škola Hrasnica, OŠ 6. mart Hadžići, OŠ Hrasno, OŠ Osman Nuri Hadžić, OŠ Mirsad Prnjavorac, OŠ Šip, OŠ Mustafa Busuladžić i OŠ Aleksa Šantić. U radionicama, koje provode učitelji/učiteljice u sklopu svojih redovnih časova, učestvovalo je ukupno 584 učenika i učenica, a osim što su djeca unaprijedila svoje vještine, program je ojačao i koheziju i dinamiku u razredu, te doveo do toga da se djeca osjećaju ugodnije u školskom okruženju.

Šta učitelji/učiteljice misle o programu najbolje govori činjenica da su se svi učitelji i učiteljice izjasnili da će i naredne školske godine nastaviti realizaciju programa u svojim odijeljenima, a u nastavku možete pročitati zapažanja učiteljice Jasmine Medić iz OŠ Saburina:

Radionice su djeci bile veoma zanimljive, radovali su se svim aktivnostima. Radionice su bogate različitim strategijama i veoma dinamične. Sva djeca su uključena u proces i nema pasivnih posmatrača.

Također, svoja zapažanja podijelila je i učiteljica iz OŠ Šip, Amila Kokor:

Sve radionice su koncipirane tako da probude dječiju maštu, kreativnost i svi su zainteresovani za radionice. Materijali su prilagođeni uzrastu učenika. Realizirajući radionice kod učenika se razvijaju životne kompetencije i vještine. Prednost je što rade timski, gdje uvažavaju jedni druge i razvijaju empatiju.

Programi životnih vještina su se pokazali kao izuzetno uspješan pristup u promociji zdravlja i preventivnom radu u školama. Oni pružaju čvrstu osnovu za različite specifične oblasti prevencije, te je upravo zbog toga od velike važnosti nastaviti sa ovakvim programima i na taj način, od najranijih godina prevenirati različita rizična ponašanja kod djece.

Anisa Čelik Raščić