Prevencija.ba Logo
Search

NO SUGAR NOVEMBER!?

Trideset dana bez šećera!? Da moguće je!

Šećer nije samo prijetnja zdravlju zuba, a znamo da je jedan od glavnih uzročnika karijesa. Prema istraživanjima, konzumiranje previše šećera može pridonijeti srčanim bolestima, pretilosti, dijabetesu tipa 2, visokom kolesterolu i visokom krvnom tlaku – svim stanjima koja mogu dovesti do kroničnih zdravstvenih problema.

Glavni cilj tridesetodnevnog izazova je izbaciti sve izvore dodanog šećera, a umjesto toga se fokusirati na konzumiranje hranjivo bogate, cjelovite hrane koja ne sadrži dodane šećere.

Svaki način prehrane koji smanjuje ili izbacuje dodani šećer imat će koristi za cjelokupno zdravlje, posebno među ljudima koji redovito konzumiraju namirnice s velikim količinama dodanog šećera kao što su: gazirani sokovi, slatkiši, slatka peciva, slatke pahuljice za doručak, zaslađeni napici i još mnogo toga.

Prirodni šećeri, koji se nalaze u hrani poput povrća, voća i mliječnih proizvoda su prihvatljivi za unos.

Dodatni benefiti smanjenja unosa šećera su: gubitak tjelesne težine, čistija koža i manje podočnjaka, povećanje energije, zdravija jetra, smanjeni simptomi anksioznosti i depresije.

Ali oprez! Cilj za potpuno izbacivanje šećera zauvijek za mnoge je nerealno i vrlo brzo se mogu vratiti na unos i više šećera nego prije izazova. No sugar november je idealna prilika da osvijestimo koliko šećera unosimo u organizam i ostanemo dosljedni i nakon završetka izazova te smanjujemo postepeno unos šećera, steknemo zdravije navike i bolji odnos prema hrani koji možemo dugoročno slijediti.

I zapamtite, prirodni šećer je OK, izbjegavamo dodani, umjetni šećer. Fokus je na dugoročno zdravim navikama i poboljšanju zdravlja. Iako nema štetnih učinaka na fizičko zdravlje povezanih sa smanjenjem unosa šećera, činite to odgovorno i u kombinaciji sa zdravim izborom prehrane.

Azra Halilović