Ko zapravo pobjeđuje? Održan trening sa provoditeljima programa u Tuzli i Sarajevu

U okviru programa prevencije kockanja mladih Ko zapravo pobjeđuje?, za koji je NARKO-NE otkupio licencu za provođenje na području Bosne i Hercegovine, 17. – 19. 1. 2024. održani su paralelno treninzi u Sarajevu i Tuzli za buduće provoditelje programa. NARKO-NE već dvije školske godine provodi program u Sarajevskom kantonu, a pilot fazu u školskoj 2023/2024 započinje i u Tuzlanskom kantonu. Učesnici i učesnice treninga su stručni saradnici i nastavnici iz srednjih škola koji će u parovima provoditi program, odnosno niz radionica za učenike i predavanje za nastavnike i roditelje.

Učesnici i učesnice su na treningu radili po standardiziranom priručniku u kojem su detaljno razrađene sve radionice koje će provoditi s mladima, ali i teoretska osnova kada je riječ o problemu kockanja generalno ali i u BiH. Upoznali su se sa bihevioralnim ovisnostima, industrijom kockanja, problemom izloženosti djeci i mladima, obilježjima i posljedicama i mnogim drugim sadržajem relevantnim za dalji rad s mladima.

Edukatorice su održale vrlo produktivan trening, tako da uopće ne sumnjam u spremnost, kako ostalih kolega saradnika i saradnica, tako ni u vlastitu. Priručnik koji smo dobili sadrži mnoštvo korisnih stvari, utemeljen je na rezultatima naučnih istraživanja i samim tim može imati samo pozitivan utjecaj na izlagače jer imaju pristup činjeničnom stanju – a to je i više nego bitno u ovom programu. U našem društvu i dalje stigma, i smatram da je vrijeme da se posvetimo preveniranju u onoj mjeri koliko je to za nas prosvjetare, pojedinačno, moguće.Amra Logo, Privatna osnova škola Bloom.

Za učešće na treningu bio je otvoren poziv za škole uz obaveznu prijavu dvije osobe i to: nastavnik/nastavnica i član/članica stručnog tima (pedagogija, psihologija, socijalni rad, socijalna pedagogija).

Smatram da je jedan ovakav program izuzetno potreban u Tuzlanskom kantonu, izazovi za mlade su na sve strane. S obzirom da sam i sama došla s nekim predrasudama da mi to ustvari ne treba, trening je bio jako koristan i ukazao na probleme koje imamo u svojoj sredini. Kolegica i ja dolazimo iz nastave i pedagoške službe i vjerujemo ćemo dobro realizirati program u našoj školi, da će učenicima biti koristan lično, ali i da će moći pomoći nekome u svojoj sredini.Enisa Omerović, Mještovita srednja škola Živinice.

Jedna od ekukatorica treninga, Maida Bavčić profesorica pedagogije i psihologije u Srednjoj školi primijenjenih umjetnosti, koja je i sama bila učesnica ranijih treninga i vodila radionice s mladima, ističe da su učesnici bili jako zainteresirani za ovu tematiku i pokazali su veliku motivaciju za rad što vjeruje da će biti ključno za uspješnu realizaciju programa.

*Provođenje programa radi se uz podršku Instituta za razvoj mladih KULT, Ministarstva obrazovanja i nauke Tuzlanskog kantona, Pedagoškog zavoda TK, Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta Univerziteta u Tuzli, Instituta za razvoj preduniverzitetskog obrazovanja KS, Ministarstva za odgoj i obrazovanje Kantona KS.

Ajsela Kučinar