Kada teorija postane realnost, avanture kroz stručnu praksu

Obavljanje stručne prakse predstavlja ključan dio obrazovnog procesa jer omogućava studentima/studenticama da steknu praktično iskustvo u svom području studiranja i primjene teorijsko znanje u stvarnom radnom okruženju. Tokom prakse, studenti se suočavaju sa stvarnim izazovima, razvijaju svoje vještine i pripremaju se za profesionalni svijet. U ovom izvještaju bit će prikazana iskustva studentica Odsjeka za socijalni rad sa Fakulteta političkih nauka Univerziteta u Sarajevu, Lejle Kazić, Ajle Bibuljice i Elme Moco koje su obavile praksu u Udruženju NARKO-NE u ukupnom trajanju od 80 sati, u periodu od 19.11. do 17.12.2024. godine. Kroz sve aktivnosti i zadatke sarađivale su sa svojom mentoricom Azrom Halilović koja je studentice na samom početku upoznala sa djelovanjem Udruženja i uključila u programe i aktivnosti koji se implementiraju.

Socijalni rad je profesija koja promiče društvenu promjenu i razvoj, socijalnu koheziju te osnaživanje ljudi. Udruženje NARKO-NE kroz sve svoje programe nastoji raditi na osnaživanju ličnosti i razvoju kompetencija kod individue.

Studentice su male priliku učestvovati na stručnim i edukativnim događajima i prezentacijama istraživanja koje je Udruženje organizovalo, ali i steći iskustva kroz različite zadatke koje su obavljale: izrada baze podataka, razvoj radionica za rad s mladima, davanje ideja za preventivne kampanje, unos podataka za evaluacije programa koje se provode, nabavka materijala i sl. Sve ove aktivnosti studenticama su pružile uvid u to koliko je socijalni rad kao profesija široka, ali i to šta može obuhvatati rad socijalnog radnika u nevladinom sektoru.

Kako su i same istakle, ispunila su im se očekivanja da rade u veselom i dinamičnom okruženju, da steknu novo, adekvatno znanje koje će moći upotrijebiti u daljem obrazovanju i radu, da prisustvuju događajima vezanim za istraživački rad, dobra komunikacija i razumijevanje, dijeljenje iskustva.

Udruženje NARKO-NE provodi preventivne programe usmjerene na opću populaciju, odnosno ne provodi intervencije sa osobama koje su ovisne, pa samim time očekivanja studentica da rade direktno sa korisnikom i njegovim problemom, sa osobama koje su žrtve ovisnosti nisu ispunjena.

Uključujući cjelokupan raspon aktivnosti koje su obavljale, ovaj period je pripremio studentice za sljedeći korak u karijeri, a stečena iskustva i vještine bit će im osnov za dalji profesionalni razvoj. Kroz praksu su shvatile važnost stalnog učenja i prilagođavanja novim uslovima, te različitim situacijama i izazovima koje će im posao donijeti.

Radujemo se dolasku novih studenata i studentica i vjerujemo da će imati priliku da istraže nove horizonte i kreiraju svoja, radna iskustva.

Ajsela Kučinar